Kwaliteit
Patiënttevredenheidsonderzoek
Als huisartsen en huisartsenpraktijken zijn wij er in de eerste plaats voor u. Uw mening over ons is daarom heel belangrijk. Door een vragenlijst in te vullen helpt u ons ervoor te zorgen dat de zorg die u van ons krijgt zo goed en prettig mogelijk is. Het patiënttevredenheidsonderzoek doen wij eens in de drie jaar. Op basis van de uitkomsten verbeteren wij de kwaliteit van onze dienstverlening.
Uit het patiënttevredenheidsonderzoek, uitgevoerd eind 2021, blijkt dat patiënten onze praktijkvoering op diverse aspecten zeer waarderen. Daar zijn we erg blij mee! Positieve punten die naar voren komen zijn o.a. de netheid en hygiëne in de praktijk, het klimaat en voldoende licht in de wachtkamer, de samenwerking tussen de artsen en waarnemers en dat de privacy in de praktijk is gewaarborgd.
Onder andere de volgende verbeterpunten zijn doorgevoerd:
- Met behulp van een nieuw telefoniesysteem proberen wij de telefonische bereikbaarheid van onze praktijk te verbeteren.
- Onze assistentes bellen alle patiënten na een verblijf in het ziekenhuis. Het is voor de huisarts niet haalbaar om patiënten te bellen tijdens een verblijf in het ziekenhuis.
- Er worden duidelijke praktijkregels opgesteld. Deze zullen zowel op de website als op het wachtkamerscherm gezet worden.
Heeft u wensen of ideeën? Met uw tip kunnen wij de dienstverlening in onze praktijk naar een hoger plan tillen. Geef uw tip door aan uw huisarts of aan de assistente.
Jaarverslag