Header afbeelding

Praktijkregels

Praktijkregels

Uit het patiënttevredenheidsonderzoek 2021 kwam naar voren dat u graag op de hoogte wilt zijn van regels binnen onze praktijk. Hieronder vindt u een overzicht van wat wij belangrijk vinden.

Algemeen

– Binnen onze praktijk willen wij dat medewerkers en patiënten respectvol en plezierig met elkaar omgaan. Schelden en dreigen wordt niet getolereerd.
– Geef elkaar de gepaste ruimte i.v.m. privacy.
– Klachten kunt u indienen via het klachtenformulier.

Afspraken

– Wij verzoeken u een afspraak online of telefonisch aan te vragen. Aan de balie kunnen wij uw privacy niet garanderen.
– Als u de gemaakte afspraak wilt annuleren verzoeken wij u dit minstens 24 uur van tevoren te doen.
– Visites kunnen voor 10:00 uur worden aangevraagd bij de assistente. De assistente vraagt naar uw klachten en bepaalt, eventueel in overleg met de huisarts, of een visite noodzakelijk is.
– De assistente zal u altijd (in opdracht van de huisarts) vragen waarvoor u een afspraak wilt. Zij zal d.m.v. aanvullende vragen de urgentie bepalen. Alle assistentes zijn hiervoor opgeleid. U bent niet verplicht de reden van komst te melden, hierdoor kan het langer duren voordat u terecht kan.
– Komt u meerdere keren voor dezelfde klacht, dan proberen we dit steeds bij dezelfde huisarts in te plannen.

Telefonische adviezen

– Voor veel voorkomende klachten kan de assistente u een telefonisch advies geven en is het niet altijd nodig om een afspraak bij de huisarts te maken. Onze assistentes hebben hiervoor een medische opleiding gehad.

Herhaalrecepten

– Herhaalrecepten die voor 10:00 uur aangevraagd worden liggen de volgende werkdag in de middag voor u klaar bij de apotheek. Bij herhaalrecepten die na 10:00 uur aangevraagd worden wordt dit een dag later.

Urineonderzoek

– Bij klachten van een blaasontsteking verzoeken wij u eerst telefonisch contact met de assistente op te nemen.
– Urines worden alleen voor 10:00 uur ’s ochtends nagekeken.